سه شنبه ,۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سامانه دادسرای انتظامی به تخلفات سردفتران رسیدگی می‌کند

کارگر گفت: دادسرای انتظامی وظیفه صدور کیفرخواست و قرار نسبت به پرونده‌های تخلفاتی سردفتران و دفتریاران را به عهده دارد.
هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، درباره اهمیت سامانه دادسرای انتظامی سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: سامانه دادسرای انتظامی از خرداد ماه سال 1393 شروع بکار کرده و در مهرماه 94 بخش تجدید نظر آن راه اندازی شده است.

وی گفت: از زمان راه اندازی سامانه مذکور، روال‌های دادسرای انتظامی به صورت مکانیزه انجام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سامانه دادسرای انتظامی سردفتران و دفتریاران دارای سه بخش مجزا است.

این مقام مسئول گفت: بخش اول دادسرای انتظامی که وظیفه صدور کیفرخواست و قرار نسبت به پرونده‌های تخلفاتی سردفتران و دفتریاران را به عهده دارد.

وی گفت: بخش دوم دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران که وظیفه رسیدگی به کیفرخواست صادره از دادسرای انتظامی را به عهده داشته دارد.

کارگر ادامه داد: بخش سوم مربوط به دادگاه تجدید نظر است که رسیدگی به آراء صادره دادگاه‌های بدوی سراسر کشور را به عهده دارد.

معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد به مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت: سرعت و سهولت و دقت دررسیدگی پرونده های انتظامی، جلوگیری ازتشکیل پرونده های فیزیکی مکرر برای یک سردفتر، امکان ارسال آراء به صورت مکانیزه جهت اطلاع سردفتران و جلوگیری از اطاله وقت، امکان گزارشگیری برای واحدهای مربوطه با هر بازه زمانی و امکان پاسخگویی نامه‌های صادره و وارده از مزایای راه اندازی این سامانه است.

درباره ماریا

پیشنهاد ما به شما

آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟

✅آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟ تهدید شخص باید واضح باشد یعنی تهدید کننده به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *