جمعه ,۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرایند صدور گواهی سلامت زوجین برای فرزندخواندگی

فرایند صدور گواهی سلامت زوجین برای فرزندخواندگی

🔸فرایند صدور گواهی سلامت زوجین در خصوص فرزندخواندگی بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی:

▪️در مرحله اول زوجین با در دست داشتن نامه از سازمان بهزیستی و یا مراجع قضایی به یکی از مراکز پزشکی قانونی مراجعه می کنند و پس از ثبت درخواست در واحد پذیرش برای آنان پرونده تشکیل می شود.

▪️در صورت درخواست مرجع قضایی یا سازمان بهزیستی، عدم توانایی باروری زوجین بر اساس مدارک و مستندات پزشکی توسط پزشک کارشناس پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

▪️سلامت زوجین متقاضی فرزند با هدف ارزیابی توانایی نگهداری از فرزند در دو بخش معاینات روانپزشکی و معاینات جسمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

▪️سلامت جسمانی زوجین با انجام معاینات بالینی توسط پزشک و انجام آزمایشات لازم و سلامت روانی آنان نیز با مصاحبه های روان‌پزشکی و در صورت لزوم تست‌های روان‌شناسی بررسی می‌شود.

▪️انجام تست اعتیاد جهت بررسی عدم مصرف مواد مخدر و یا روانگردان، از دیگر اقدامات برای تأیید سلامت زوجین است.

▪️ در این موارد سلامت فرد به صورت متعارف ارزیابی می شود به این معنا که متقاضی فرزند خواندگی به عنوان یک فرد عادی از سلامت متعارف و لازم برخوردار باشد.

🔸در هفت ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۹۲۰ نفر برای معاینه فرزندخواندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

🔸در این مدت استان های خراسان رضوی با ۵۸۵، تهران با ۵۲۳ و اصفهان با ۳۹۸ بیشترین آمار مراجعین متقاضیان فرزندخواندگی را داشته‌اند.

 

جهت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری میتوانید  همه روزه حتی روزهای تعطیل با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۵ (از تهران و از طریق خط ثابت) تماس حاصل فرمایید.یا از طریق خرید آنلاین بسته مشاوره http://dadavaran.com/order/    از مجرب ترین وکلای تهران مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

درباره -

پیشنهاد ما به شما

آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟

✅آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟ تهدید شخص باید واضح باشد یعنی تهدید کننده به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *