جمعه ,۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تصادف با خودرو و شکایت و دریافت خسارت.

در‌صورتی‌که با خودرویی تصادف کردید و خودرو مقابل از صحنه گریخته و شما مشخصات وی را ثبت و ضبط نموده‌اید، برای شکایت و دریافت خسارت، باید مراحل زیر را طی نمایید:

۱- برداشتن مشخصات وسیله نقلیه خاطی

۲- تماس با پلیس ۱۱۰ در اولین فرصت و اعلام اینکه خودرو مقصر متواری شده است. در صورت متواری شدن خودرو خاطی شما باید مراتب متواری شدن وی را به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایید چرا که در این صورت از نزدیک‌ترین کلانتری نیرو به محل اعزام خواهد شد.

۳- تهیه صورتجلسه از وقوع حادثه با شهادت حاضرین صحنه تصادف در صورت امکان.

۴- دریافت گزارش مأمورین اورژانس ۱۱۵ در صورتی‌که تصادف منجر به جرح شود.

۵- تسلیم گزارش دریافتی به هیئت حل اختلاف.

۶- سپردن پرونده مزبور به کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات توسط هیئت حل اختلاف.

در صورتی که به هر علتی موفق به ثبت مشخصات خودروی طرف تصادف خود نشدید، باز هم جای نگرانی نیست. به استناد ماده 21 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، صندوقی به نام «صندوق تأمین خسارت‌های بدنی» پیش‌بینی شده که عابر می‌تواند با مراجعه به صندوق مذکور، خسارات بدنی وارد بر خود را مطالبه کند.

هزینه‌های درمان جراحت‌های ناشی از تصادفات رانندگی که طول درمان پیش‌بینی‌ناپذیر دارند، مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، باید با تقدیم دادخواست و تعیین خواسته به نحو منجز صورت گیرد. در این صورت، دادگاه پس از تکمیل تحقیقات و مهیا شدن پرونده کیفری برای صدور حکم درخصوص ضرر و زیان مورد مطالبه نیز حکم صادر می‌کند و مطالبه هزینه‌های درمانی به صورت غیرقطعی و با قید تقریب و احتمال وجه قانونی ندارد.

درباره -

پیشنهاد ما به شما

آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟

✅آیا هر تهدیدی جرم محسوب می‌شود؟ تهدید شخص باید واضح باشد یعنی تهدید کننده به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *